Το θέμα του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου για το μετρό και τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, λίγο πριν την έναρξη της λειτουργίας του μετρό. Παρά τις προσπάθειες, δεν έχει επιτευχθεί ακόμα η διαλειτουργικότητα μεταξύ των συστημάτων των δύο μέσων, γεγονός που προκαλεί αμφιβολίες αν θα λυθεί το πρόβλημα εγκαίρως.
Η καθυστέρηση αυτή οφείλεται στο ότι δημοπρατήθηκαν δύο ξεχωριστά συστήματα συλλογής κομίστρου, με διαφορετική αρχιτεκτονική. Το 2021 ξεκίνησε το έργο του ΟΣΕΘ, το οποίο προέβλεπε σύγχρονα συστήματα. Αντίθετα, το 2022, το μετρό υπέγραψε σύμβαση για ηλεκτρονικό εισιτήριο με ξεπερασμένη τεχνολογία και χωρίς δυνατότητα συνεργασίας με το σύστημα των λεωφορείων.
Παρά τις πιέσεις που ασκούνται στην γαλλική εταιρεία που ανέλαβε το έργο του μετρό, δεν έχουν γίνει ακόμα οι απαραίτητες προσαρμογές. Ακόμα χειρότερα, ανακαλύφθηκε ότι τα εισιτήρια που προμήθευσε η εταιρεία είναι διαφορετικής χωρητικότητας από αυτά που χρησιμοποιεί το σύστημα του ΟΣΕΘ, κάτι που περιπλέκει περαιτέρω την κατάσταση. Αν δεν βρεθεί λύση, υπάρχει κίνδυνος να μην είναι δυνατή η χρήση ενιαίου εισιτηρίου, κάτι που θα δημιουργήσει προβλήματα στους επιβάτες.
Τα δύο συστήματα διαφέρουν σημαντικά. Το μετρό χρησιμοποιεί σύστημα που βασίζεται σε κάρτες με αποθηκευμένα δεδομένα, ενώ ο ΟΣΕΘ εφαρμόζει ένα πιο σύγχρονο account-based σύστημα που παρέχει πολλές δυνατότητες, όπως ανέπαφες συναλλαγές και αγορά εισιτηρίων μέσω κινητών τηλεφώνων. Εάν δεν επιτευχθεί διαλειτουργικότητα, το μετρό και τα λεωφορεία θα χρησιμοποιούν διαφορετικά εισιτήρια, κάτι που θα δημιουργήσει επιπρόσθετες δυσκολίες.
Παρά τις δυσκολίες, οι αρμόδιοι ελπίζουν να βρεθεί λύση γρήγορα, ώστε να εφαρμοστεί το ενιαίο σύστημα εισιτηρίων πριν την έναρξη λειτουργίας του μετρό.