HomeNewsroomΑνύπαρκτα ή φθαρμένα πεζοδρόμια, στενά σημεία διάβασης...

Ανύπαρκτα ή φθαρμένα πεζοδρόμια, στενά σημεία διάβασης και σπασμένες πλάκες: Aρχίζει η καταγραφή

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά σε πρωτοβουλίες για την ανακαίνιση και βελτίωση των πεζοδρομίων, ανταποκρινόμενος στα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πεζοί. Το υπάρχον δίκτυο πεζοδρομίων είναι σε πολλά σημεία είτε ανύπαρκτο είτε φθαρμένο, ενώ σε ορισμένα σημεία τα πεζοδρόμια είναι τόσο στενά ή κατεστραμμένα που καθίστανται επικίνδυνα.

Πολίτες αναγκάζονται να κατεβαίνουν στο οδόστρωμα, ιδίως εκείνοι που μετακινούνται με καροτσάκια ή αμαξίδια, θέτοντας σε κίνδυνο τη δική τους ασφάλεια αλλά και των υπολοίπων οδηγών και πεζών. Δεν είναι λίγες οι καταγγελίες τραυματισμών εξαιτίας των κατεστραμμένων πλακών των πεζοδρομίων.

Προκειμένου να βελτιώσει αυτήν την κατάσταση, ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει ήδη ξεκινήσει ορισμένες παρεμβάσεις. Ένα παράδειγμα αποτελεί η ανακαίνιση του πεζοδρομίου στον άξονα της Αριστοτέλους, όπου αποκαταστάθηκαν οι φθορές στο πλακόστρωτο. Επιπλέον, προς το Θέατρο Γης δημιουργήθηκε νέος χώρος πεζοδρομίου, διευκολύνοντας τη μετακίνηση των πεζών.

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος, Πρόδρομος Νικηφορίδης, έχει ζητήσει από τις δημοτικές κοινότητες μια πλήρη καταγραφή των προβληματικών πεζοδρομίων, είτε αυτά είναι στενά είτε φέρουν σοβαρές καταστροφές. Ο στόχος είναι να γίνουν παρεμβάσεις σε συγκεκριμένα και στοχευμένα σημεία, προκειμένου να επιλυθούν τα σοβαρότερα προβλήματα και να υπάρξει μια ουσιαστική αλλαγή στη σημερινή εικόνα. Στη δήλωσή του, ο κ. Νικηφορίδης τονίζει ότι το πρόβλημα αυτό υφίσταται εδώ και χρόνια, και πολλές φορές οι διαθέσιμοι πόροι εξαντλούνταν σε μεμονωμένα έργα χωρίς να υπάρχει συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος.

Ειδικότερα, αναφέρεται σε περιστατικό όπου μια μητέρα με καρότσι και μικρό παιδί δεν μπόρεσε να περάσει από το στενό πεζοδρόμιο πίσω από το Διοικητήριο και αναγκάστηκε να κατέβει στο οδόστρωμα, εκθέτοντας τον εαυτό της και το παιδί της σε κίνδυνο. Τέτοιου είδους περιστατικά, όπως σημειώνει ο αντιδήμαρχος, αναδεικνύουν την ανάγκη για πιο ευρύχωρα και ασφαλή πεζοδρόμια, τα οποία να είναι τουλάχιστον 1,5 μέτρο σε πλάτος, ώστε να χωρούν άνετα δύο άτομα.

Η δημοτική αρχή, όπως επισημαίνει ο κ. Νικηφορίδης, δεσμεύεται να προχωρήσει σε παρεμβάσεις σταδιακά και οργανωμένα. Η φιλοσοφία αυτών των αλλαγών στηρίζεται στη λογική των σημειακών βελτιώσεων, δηλαδή, παρεμβάσεις εκεί όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη και όχι γενικευμένες, ώστε να είναι πιο αποτελεσματική η χρήση των διαθέσιμων πόρων και να αποφευχθούν τα λάθη του παρελθόντος. Όπως τονίζει, αν στο παρελθόν είχαν γίνει τέτοιες στοχευμένες επεμβάσεις, η κατάσταση των πεζοδρομίων θα ήταν πολύ καλύτερη σήμερα.

Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, ο Δήμος Θεσσαλονίκης επιχειρεί να βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων, δίνοντας έμφαση στην προσβασιμότητα και στην ασφάλεια των πεζών. Τα πεζοδρόμια, ως βασικό στοιχείο της αστικής υποδομής, είναι απαραίτητο να είναι άνετα και ασφαλή, έτσι ώστε να υποστηρίζουν τις μετακινήσεις των πεζών, ιδίως σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη με έντονη κυκλοφοριακή κίνηση. Αν και το έργο είναι πολύπλοκο και απαιτεί χρόνο και πόρους, η δημοτική αρχή φαίνεται αποφασισμένη να βελτιώσει την εικόνα της πόλης σταδιακά, προωθώντας ένα πιο ασφαλές και βιώσιμο περιβάλλον για τους πολίτες της.

Related stories

Ξεκινά η λειτουργία της Χριστουγεννιάτικης αγοράς στην πλατεία Δικαστηρίων

Φέτος, η πλατεία Δικαστηρίων μεταμορφώθηκε σε έναν παραμυθένιο κόσμο...

Δήμητρα Παπαδοπούλου, γιατί οι άνθρωποι δεν γελάνε πια;

Φωτογραφίες: NEKTI Η Δήμητρα Παπαδοπούλου είναι ούτως ή άλλως περσόνα....

Οι 25 καλύτερες ταινίες του 2024 σύμφωνα με το Indiewire

Το κινηματογραφικό περιοδικό «Indiewire» δημοσίευσε την λίστα του για...

Bird. Κι αν είσαι αόρατος, μπορείς να πετάξεις.

Από το Γιώργο Καρακασίδη Η Μπέιλι είναι μια σκληραγωγημένη δωδεκαχρόνη...